- فنی - مهندسی
- افزایش بهرهوری سازمانی/فردی
تشریح الزامات ایزو 9001 (ترم جدید)
- 8 ساعت
- 3 شرکت کننده
-
- دسته بندی فنی - مهندسی
-
امتیاز
0
توضیحات
دوره تشریح الزامات ایزو 9001
مدرس: سرکار خانم دکتر سمر عبدالجواد
8 ساعت آموزش آنلاین
جمعه 2 شهریور و جمعه 9 شهریور ساعت 8 صبح تا 12
مزایای گذراندن دوره الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان:
- بالارفتن امکان استخدام در شرکتها، سازمانها و کارخانهها
- دریافت گواهی معتبر دانشگاهی قابل ترجمه رسمی جهت ارائه به سفارتها
- برای ارتقای رزومه جهت استخدام و اپلای کاری و تحصیلی
- جهت ارتقا و گسترش کسب و کار
- برای افزایش بهرهوری در محیط کار و ارتقای شغلی
- مفید در ارتقای مستمر سازمانی و فردی
ایزو ۹۰۰۱ چیست؟
ایزو ۹۰۰۱ یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای سیستم های مدیریت کیفیت است. استاندارد ایزو ۹۰۰۱، چارچوبی برای سازمانها فراهم میکند تا فرآیندهای مدیریت کیفیت خود را بهبود ببخشند و رضایت مشتری را تضمین کنند. دوره تشریح الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان، به ارائه الزامات استاندارد ایزو 9001 میپردازد. یکی از جنبه های مهم ایزو ۹۰۰۱ الزام به ممیزی داخلی است. این الزام برای اطمینان از موثر بودن سیستم مدیریت کیفیت سازمان و مطابقت با الزامات استاندارد ایزو 9001 طراحی شده است. برای کمک به سازمانها و برآوردهکردن این نیاز، دورهی ممیزی داخلی ایزو ۹۰۰۱ کمان در ادامه دوره تشریح الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان تدوین و ارائه گردیده است.
سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ به سازمان کمک میکند تا فرآیندهای خود را ساده کند، خطاها را کاهش دهد و ارتباطات داخلی را بهبود بخشد. شرکتهایی که این رویکرد را اتخاذ میکنند، از افزایش روحیه کارکنان، بهبود رضایت مشتری و درآمد بالاتر بهرهمند خواهند شد. به طور خلاصه میتوان گفت از طریق صدور گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ نشان میدهید که سازمان شما مشتریمدار و متعهد به ارائه خدمات با کیفیت بالا است.
ایزو ۹۰۰۱ چیست؟
ایزو 9001 یک استاندارد بینالمللی شناخته شده برای ایجاد، پیادهسازی و حفظ سیستم مدیریت کیفیت برای همه شرکتها با هر اندازه و ساختاری است. ایزو ۹۰۰۱ به عنوان مبنایی برای هر شرکتی شناخته میشود که به سیستمی برای اطمینان از رضایت مشتری خود نیاز دارد. به همین دلیل بسیاری از شرکتها این گواهی را از تامینکنندگان خود میخواهند. ایزو ۹۰۰۱ آن قدر تاثیرگذار است که اغلب گروههای صنعتی از آن به عنوان یک مبنا جهت ایجاد استانداردهای صنعتی خود استفاده میکنند. یکی از جنبه های مهم ایزو ۹۰۰۱ الزام به ممیزی داخلی است. این الزام برای اطمینان از موثر بودن سیستم مدیریت کیفیت سازمان و مطابقت با الزامات استاندارد ایزو 9001 طراحی شده است. برای کمک به سازمانها و برآورده کردن این نیاز، دورهی ممیزی داخلی ایزو ۹۰۰۱ کمان در ادامه دوره تشریح الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان تدوین و ارائه گردیده است.
سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ به سازمان کمک میکند تا فرآیندهای خود را ساده کند، خطاها را کاهش دهد و ارتباطات داخلی را بهبود بخشد. شرکتهایی که این رویکرد را اتخاذ میکنند، از افزایش روحیه کارکنان، بهبود رضایت مشتری و درآمد بالاتر بهرهمند خواهند شد. به طور خلاصه میتوان گفت از طریق صدور گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ نشان میدهید که سازمان شما مشتریمدار و متعهد به ارائه خدمات با کیفیت بالا است.
مزایای استفاده از استاندارد ایزو ۹۰۰۱:
- افزایش بهرهوری
با پیروی از بهترین روش کار و تمرکز بر کیفیت میتوانید هزینهها را کاهش دهید.
- افزایش درآمد
از طریق شهرت ایزو ۹۰۰۱ میتوانید مناقصهها و قراردادهای بیشتری را برنده شوید و با کارآمدی بالاتر، مشتریان بیشتری را حفظ کنید. این کار به تکرار سفارشهای بیشتر و افزایش درآمد هم کمک میکند.
- ارتقای رضایت مشتری
با درک نیازهای مشتریان و کاهش خطاها، اعتماد آنها را نسبت به توانایی خود در ارائه محصولات و خدمات افزایش خواهید داد.
- بهبود روابط تامینکننده
گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ تضمین میکند که فرآیندهایی با بهترین عملکرد وجود دارد تا به زنجیره تامین کارآمدتر کمک کند. صدور این گواهینامه اعتماد تامینکنندگان را به فرآیندهای سازمان افزایش خواهد داد.
- بهبود روحیه کارکنان
با بهبود ارتباطات داخلی، اطمینان حاصل میکنید که همه با یک دستور و چارچوب کلی کار میکنند.
الزامات ایزو ۹۰۰۱:
ایزو پاسخ مناسب سازمانهایی است که به دنبال بهبود کیفیت محصولات و خدمات هستند و برای برآورده کردن انتظارات مشتریان خود به صورت مداوم تلاش میکنند. ایزو ۹۰۰۱ یکی از شناختهشدهترین استانداردهای خانواده ایزو ۹۰۰۰ است که به جنبههای مختلف مدیریت کیفیت و تامین رضایت مشتریان میپردازد. این استاندارد یک ابزار قدرتمند برای بهبود کسبوکار و فراهم نمودن چارچوبهای لازم برای برآوردهکردن انتظارات قانونی مشتریان است.
ایزو ۹۰۰۱ (ISO 9001) استاندارد بینالمللی سیستمهای مدیریت کیفیت و یکی از متداولترین ابزارهای مدیریتی جهان است. این استاندارد، الزامات QMS (استاندارد مدیریت کیفیت) محصولات و تامین رضایت مشتری را بهبود داده، در افزایش کیفیت و درآمد نقش دارد.
سیستمهای مدیریت کیفیت، پایه و اساس فعالیتهای تضمین کیفیت هستند. استاندارد ISO 9001 با ارائه چارچوبی شرکتها را قادر میسازد تا نیازهای مشتریان و سایر ذینفعان را به نحو شایسته برآورده کنند. برای دریافت ایزو ۹۰۰۱ یک شرکت باید الزامات ISO 9001 را رعایت کند.
استاندارد فعلی ایزو ۹۰۰۱ چیست؟
جدیدترین ویرایش استاندارد مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱، ISO 9001:2015 است که از سال ۲۰۱۸ جایگزین ISO 9001:2008 شده است. این ورژن، در بسیاری از فرآیندها بازنگری نموده، تمرکز بیشتری بر تفکر مبتنی بر ریسک دارد. هدف از نسخه ۲۰۱۵ این استاندارد ارائه مزایایی است که نسخه ۲۰۰۸ فاقد آن بوده یا صرفا به طور خلاصه به آن اشاره کرده بوده است. به طور کلی استاندارد ISO 9001:2015 :
- تمرکز بیشتر بر تفکر مبتنی بر ریسک
- تسهیل یکپارچهسازی سیستم با دارا بودن ساختاری مشابه سایر استانداردهای ایزو
- توجه موثرتر به مدیریت زنجیره تامین
- تاکید بیشتر بر مشارکت در رهبری
- کمک به رسیدگی ساختاریتر به مدیریت ریسکها و فرصتهای سازمانها
- بیان ساختارها با اصطلاحات مشترک و زبان سادهتر
- فراهم نموده کاربرپسندی بالاتر برای سازمانهای خدماتی و دانشمحور
هفت اصل مدیریت کیفیت در الزامات ایزو 9001
QMS1: تمرکز بر مشتری
چون هدف اصلی هر شرکت ارائه محصول یا خدمات به مشتریان است، تمرکز بر مشتری اصلی اساسی است که با شناخت نیازهای مشتریان شروع شده، با اطمینان از برقراری ارتباط با مشتریان و اندازهگیری رضایت مشتریان ادامه مییاید. تمرکز بر مشتری یک معیار برای اندازهگیری برآورده شدن الزامات است.
QMS2 : اهمیت رهبری در سطوح بالای مدیریت
اگر سطوح بالای مدیریتی پشت اجرای طرحهای مبتنی بر مدیریت کیفیت نباشند، قطعا با شکست مواجه خواهند شد. هر چه سطوح بالای مدیریتی در QMS مشارکت بیشتری داشته باشند، شانس موفقیت بیشتر خواهد بود. اگر مدیران ارشد مسئول سازمان مزایای این سیستم را ببیند، استفاده از آن به بهترین نحو فراهم میشود.
QMS3 : تعامل افراد
مهم است تمام افراد سازمان در دنیای در حال رشد امروز ایجاد ارزش کنند. برای اطمینان از مشارکت افراد سازمان در تولید ارزش، QMS الزام تاکید بر شایستگی افراد را مطرح میکند. افراد توانمند و درگیر در انجام فرآیندهای سازمان میتوانند به نیروی محرکهای برای تحقق اهداف سازمان تبدیل شوند.
QMS4 : رویکرد فرآیند محور
با وجودی پیچیدگی درک، کنترل و بهبود یک سیستم کلی، با تمرکز بر فرآیندهای کوچکتر این سیستم میتوانید به نتایج قابل پیشبینیتر فردی دسن یابید. کنترل و بهبود فرآیندهای فردی میتواند راه بسیار آسانتر و موثرتری برای کنترل و بهبود کل سیستم باشد.
QMS5 : بهبود
شرکتی که در یک بازار رقابتی راکد باقی بماند، به سرعت تحت کنترل رقبای خود قرار میگیرد. از این رو، شرکت باید در کاهش هزینه و حفظ سهم بازار تا اندازهای ارتقا پیدا کند که بتواند به تغییر شرایط واکنش نشان داده، فرصتهای جدیدی ایجاد کند. چنین اهدافی باید برنامهریزیشده و هوشمند (ویژه، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، واقعبینانه و مبتنی بر زمان) باشند.
QMS6 : تصمیمگیری مبتنی بر شواهد
تصمیمگیری بر اساس تجزیه و تحلیل دادهها نتایج مطلوبتری از تصمیمات غریزی فراهم میکند. به همین دلیل است که در الزامات ایزو 9001 بر نظارت و اندازهگیری تمرکز شده است. برای اطمینان از درست کار کردن یک فرآیند به دادههای کافی نیاز است.
QMS7 : مدیریت روابط
ایجاد تعامل سازنده با اشخاص ذینفع نظیر مشتریان، کارکنان و تامینکنندگان تاثیر بسزایی بر عملکرد یک سازمان میگذارد. علاوه بر مدیریت روابط با شبکه تامینکننده، ایجاد و حفظ روابط سازنده با همه طرفها در ایجاد موفقیت پایدار مهم است.
پیشنیازهای این دوره
- پیش نیاز ندارد
سوالات متداول
ورود به کلاس آنلاین
تاکنون 0 دیدگاه ثبت شده است!
ارسال نظر شما
آزمون های دوره
1,350,000 تومان
الزامات ایزو 9001
- در حال ثبت نام
- آنلاین
- شروع: 1403/06/02
- ارائه مدرک