- فنی - مهندسی
- افزایش بهرهوری سازمانی/فردی
ممیزی داخلی ایزو 9001
- 8 ساعت
- 3 شرکت کننده
-
- دسته بندی فنی - مهندسی
-
امتیاز
0
توضیحات
دوره ممیزی داخلی ایزو 9001
مدرس: سرکار خانم دکتر سمر عبدالجواد
8 ساعت آموزش آنلاین
جمعه 16 شهریور و جمعه 23 شهریور ساعت 8 صبح تا 12
دوره ممیزی داخلی بر اساس الزامات ایزو ۹۰۰۱ چیست؟
دوره ممیزی داخلی ISO 9001 دانش و مهارت های لازم برای انجام ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت (QMS) بر اساس ISO 9001 را به شرکت کنندگان انتقال میدهد. این دوره، در ادامه دوره تشریح الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان، اصول مدیریت کیفیت، فرآیند ممیزی، و تکنیک های مورد استفاده در پیادهسازی الزامات ایزو 9001 را آموزش میدهد. شرکتکنندگان در این دوره، با نحوه مميزی سيستمهای مديريت كيفيت و آنچه كه بايد براساس استاندارد ISO 9001:2015 درهنگام مميزی رعايت شود آشنا میشوند. این دوره به صورت ترکیبی از آموزشهایکلاسی، مطالعات موردی و تمرینها است و به شکلی کاملا تعاملی برگزار میشود.
سرفصلهای دوره ممیزی ISO 9001 کمان:
مقدمه ای بر استاندارد ISO 9001
دورهی ممیزی داخلی بر اساس الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان با مروری بر مفاهیم تدریس شده در دوره تشریح الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان آغاز میشود.
فرآیند ممیزی داخلی
دوره ممیزی داخلی ایزو 9001 کمان، نحوه پیادهسازی فرآیندها بر اساس الزامات ایزو 9001 از جمله برنامهریزی، اجرا، گزارش و پیگیری را پوشش میدهد.
تکنیک ها و مهارتهای ممیزی
دوره ممیزی داخلی ایزو 9001 کمان، تکنیکها و مهارتهای ممیزی، از جمله مصاحبه، مشاهده، بررسی اسناد و نمونه گیری را پوشش میدهد.
مصداقهای عدم انطباق و اقدامات اصلاحی
دوره ممیزی داخلی ایزو 9001 کمان، به نحوه شناسایی مصداقهای عدم انطباق فرآیندهای یک سازمان با الزامات ایزو 9001، همراه با فرصتهای بهبود و نحوه اجرای موثر اقدامات اصلاحی میپردازد.
گزارشدهی و ارتباطات
دوره ممیزی داخلی ایزو 9001 کمان، نحوه انتقال موثر یافتهها و توصیههای ممیزی به ذینفعان را پوشش میدهد.
تمرینهای عملی و مطالعات موردی
دوره ممیزی داخلی ایزو 9001 کمان، شامل تمرینهای عملی و مطالعات موردی مفیدی نیز هست که به فهم مفاهیم و تسلط بر مهارتهای تدریس شده کمک شایانی میکند.
دوره ممیزی داخلی ایزو ۹۰۰۱ برای چه کسانی مناسب است؟
این دوره، برای تمام کسانی که میخواهند پیاده سازی، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت کیفیت (QMS) را بر اساس الزامات ایزو 9001 بیاموزند، مناسب است. شرکت در این دوره برای گروههای متعددی از جمله مخاطبان زیر مفید و سازنده است:
-
- مدیران، سرپرستان و کارشناسان درگیر با مدیریت کیفیت خدمات/محصولات یک شرکت/سازمان
- مسئولین اطمینان از انطباق سیستم مدیریت کیفیت سازمان با ISO 9001
- ممیزان داخلی سازمان دارای مسئولیت انجام ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت
- مدیران فرآیند یک شرکت/سازمان جهت اطمینان از انطباق فرآیندهای شرکت/سازمان با ISO 9001
- مشاوران شرکتها/سازمانها جهت پیادهسازی الزامات ایزو ۹۰۰۱
- علاقهمندان به یادگیری الزامات ISO 9001 و فرآیند ممیزی
- افرادی که دوره تشریح الزامات ایزو 9001 کمان را گذراندهاند
مزایای شرکت در دوره ممیزی داخلی بر اساس الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان:
درک بهتر از ISO 9001
با شرکت در دوره ممیزی داخلی بر اساس الزاماتISO 9001 کمان، درک عمیقتری از الزامات ایزو 9001 و ارتباط آن با سیستم مدیریت کیفیت سازمان به دست میآورید.
بهبود مهارتهای ممیزی
با شرکت در دوره ممیزی داخلی بر اساس الزاماتISO 9001 کمان، دانش و مهارت برنامه ریزی، پیادهسازی و نظارت بر ممیزیهای داخلی شامل تکنیکهای مصاحبه، مشاهده و مستندسازی را خواهید آموخت.
بهبود مدیریت کیفیت
با شرکت در دوره ممیزی داخلی بر اساس الزاماتISO 9001 کمان، نحوه شناسایی مناطق قابل بهبود و ارائه توصیههایی برای اقدامات اصلاحی را خواهید آموخت.
انطباق با استاندارد
با شرکت در دوره ممیزی داخلی بر اساس الزاماتISO 9001 کمان، چگونگی اطمینان از مطابقت سیستم مدیریت کیفیت سازمان با الزامات استاندارد را به همراه مصداقهای پرتکرار و مهم عدم انطباق سیستم با استاندارد ایزو 9001 خواهید آموخت.
توسعه حرفهای
با شرکت در دوره ممیزی داخلی بر اساس الزاماتISO 9001 کمان، فرصت ارزشمندی برای ارتقای مهارتهای حرفهای فردی، توسعه ارتباطات اجتماعی و شبکهسازی با افراد حرفهای موثر توام با افزایش فرصتهای شغلی پیدا مینمایید.
مزایای گذراندن دوره ممیزی داخلی ایزو 9001 کمان پس از دوره الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان:
- بالارفتن امکان استخدام در شرکتها، سازمانها و کارخانهها
- دریافت گواهی معتبر دانشگاهی قابل ترجمه رسمی جهت ارائه به سفارتها
- ارتقای رزومه جهت استخدام و اپلای کاری و تحصیلی
- آموختن نحوه ارتقا و گسترش کسب و کار
- افزایش بهرهوری در محیط کار و ارتقای شغلی
- ارتقای مستمر سازمانی و فردی
ممیزی داخلی ایزو ۹۰۰۱ چیست؟
ممیزی داخلی ایزو 9001 به نحوه پیادهسازی الزامات ایزو 9001 در یک سازمان میپردازد. ایزو 9001 یک استاندارد بینالمللی شناخته شده برای ایجاد، پیادهسازی و حفظ سیستم مدیریت کیفیت برای همه شرکتها با هر اندازه و ساختاری است. ایزو ۹۰۰۱ به عنوان مبنایی برای هر شرکتی شناخته میشود که به سیستمی برای اطمینان از رضایت مشتری خود نیاز دارد. به همین دلیل بسیاری از شرکتها این گواهی را از تامینکنندگان خود میخواهند. ایزو ۹۰۰۱ آن قدر تاثیرگذار است که اغلب گروههای صنعتی از آن به عنوان یک مبنا جهت ایجاد استانداردهای صنعتی خود استفاده میکنند.
ایزو ۹۰۰۱ چیست؟
ایزو ۹۰۰۱ یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای سیستم های مدیریت کیفیت است. استاندارد ایزو ۹۰۰۱، چارچوبی برای سازمانها فراهم میکند تا فرآیندهای مدیریت کیفیت خود را بهبود ببخشند و رضایت مشتری را تضمین کنند. دوره تشریح الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان، به ارائه الزامات استاندارد ایزو 9001 میپردازد. یکی از جنبه های مهم ایزو ۹۰۰۱ الزام به ممیزی داخلی است. این الزام برای اطمینان از موثر بودن سیستم مدیریت کیفیت سازمان و مطابقت با الزامات استاندارد ایزو 9001 طراحی شده است. برای کمک به سازمانها و برآوردهکردن این نیاز، دورهی ممیزی داخلی ایزو ۹۰۰۱ کمان در ادامه دوره تشریح الزامات ایزو ۹۰۰۱ کمان تدوین و ارائه گردیده است.
سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ به سازمان کمک میکند تا فرآیندهای خود را ساده کند، خطاها را کاهش دهد و ارتباطات داخلی را بهبود بخشد. شرکتهایی که این رویکرد را اتخاذ میکنند، از افزایش روحیه کارکنان، بهبود رضایت مشتری و درآمد بالاتر بهرهمند خواهند شد. به طور خلاصه میتوان گفت از طریق صدور گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ نشان میدهید که سازمان شما مشتریمدار و متعهد به ارائه خدمات با کیفیت بالا است.
مزایای استفاده از استاندارد ایزو ۹۰۰۱:
- افزایش بهرهوری
با پیروی از بهترین روش کار و تمرکز بر کیفیت میتوانید هزینهها را کاهش دهید.
- افزایش درآمد
از طریق شهرت ایزو ۹۰۰۱ میتوانید مناقصهها و قراردادهای بیشتری را برنده شوید و با کارآمدی بالاتر، مشتریان بیشتری را حفظ کنید. این کار به تکرار سفارشهای بیشتر و افزایش درآمد هم کمک میکند.
- ارتقای رضایت مشتری
با درک نیازهای مشتریان و کاهش خطاها، اعتماد آنها را نسبت به توانایی خود در ارائه محصولات و خدمات افزایش خواهید داد.
- بهبود روابط تامینکننده
گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ تضمین میکند که فرآیندهایی با بهترین عملکرد وجود دارد تا به زنجیره تامین کارآمدتر کمک کند. صدور این گواهینامه اعتماد تامینکنندگان را به فرآیندهای سازمان افزایش خواهد داد.
- بهبود روحیه کارکنان
با بهبود ارتباطات داخلی، اطمینان حاصل میکنید که همه با یک دستور و چارچوب کلی کار میکنند.
الزامات ایزو ۹۰۰۱:
ایزو پاسخ مناسب سازمانهایی است که به دنبال بهبود کیفیت محصولات و خدمات هستند و برای برآورده کردن انتظارات مشتریان خود به صورت مداوم تلاش میکنند. ایزو ۹۰۰۱ یکی از شناختهشدهترین استانداردهای خانواده ایزو ۹۰۰۰ است که به جنبههای مختلف مدیریت کیفیت و تامین رضایت مشتریان میپردازد. این استاندارد یک ابزار قدرتمند برای بهبود کسبوکار و فراهم نمودن چارچوبهای لازم برای برآوردهکردن انتظارات قانونی مشتریان است.
ایزو ۹۰۰۱ (ISO 9001) استاندارد بینالمللی سیستمهای مدیریت کیفیت و یکی از متداولترین ابزارهای مدیریتی جهان است. این استاندارد، الزامات QMS (استاندارد مدیریت کیفیت) محصولات و تامین رضایت مشتری را بهبود داده، در افزایش کیفیت و درآمد نقش دارد.
سیستمهای مدیریت کیفیت، پایه و اساس فعالیتهای تضمین کیفیت هستند. استاندارد ISO 9001 با ارائه چارچوبی شرکتها را قادر میسازد تا نیازهای مشتریان و سایر ذینفعان را به نحو شایسته برآورده کنند. برای دریافت ایزو ۹۰۰۱ یک شرکت باید الزامات ISO 9001 را رعایت کند.
استاندارد فعلی ایزو ۹۰۰۱ چیست؟
جدیدترین ویرایش استاندارد مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱، ISO 9001:2015 است که از سال ۲۰۱۸ جایگزین ISO 9001:2008 شده است. این ورژن، در بسیاری از فرآیندها بازنگری نموده، تمرکز بیشتری بر تفکر مبتنی بر ریسک دارد. هدف از نسخه ۲۰۱۵ این استاندارد ارائه مزایایی است که نسخه ۲۰۰۸ فاقد آن بوده یا صرفا به طور خلاصه به آن اشاره کرده بوده است. به طور کلی استاندارد ISO 9001:2015 :
- تمرکز بیشتر بر تفکر مبتنی بر ریسک
- تسهیل یکپارچهسازی سیستم با دارا بودن ساختاری مشابه سایر استانداردهای ایزو
- توجه موثرتر به مدیریت زنجیره تامین
- تاکید بیشتر بر مشارکت در رهبری
- کمک به رسیدگی ساختاریتر به مدیریت ریسکها و فرصتهای سازمانها
- بیان ساختارها با اصطلاحات مشترک و زبان سادهتر
- فراهم نموده کاربرپسندی بالاتر برای سازمانهای خدماتی و دانشمحور
هفت اصل مدیریت کیفیت در الزامات ایزو 9001
QMS1: تمرکز بر مشتری
چون هدف اصلی هر شرکت ارائه محصول یا خدمات به مشتریان است، تمرکز بر مشتری اصلی اساسی است که با شناخت نیازهای مشتریان شروع شده، با اطمینان از برقراری ارتباط با مشتریان و اندازهگیری رضایت مشتریان ادامه مییاید. تمرکز بر مشتری یک معیار برای اندازهگیری برآورده شدن الزامات است.
QMS2 : اهمیت رهبری در سطوح بالای مدیریت
اگر سطوح بالای مدیریتی پشت اجرای طرحهای مبتنی بر مدیریت کیفیت نباشند، قطعا با شکست مواجه خواهند شد. هر چه سطوح بالای مدیریتی در QMS مشارکت بیشتری داشته باشند، شانس موفقیت بیشتر خواهد بود. اگر مدیران ارشد مسئول سازمان مزایای این سیستم را ببیند، استفاده از آن به بهترین نحو فراهم میشود.
QMS3 : تعامل افراد
مهم است تمام افراد سازمان در دنیای در حال رشد امروز ایجاد ارزش کنند. برای اطمینان از مشارکت افراد سازمان در تولید ارزش، QMS الزام تاکید بر شایستگی افراد را مطرح میکند. افراد توانمند و درگیر در انجام فرآیندهای سازمان میتوانند به نیروی محرکهای برای تحقق اهداف سازمان تبدیل شوند.
QMS4 : رویکرد فرآیند محور
با وجودی پیچیدگی درک، کنترل و بهبود یک سیستم کلی، با تمرکز بر فرآیندهای کوچکتر این سیستم میتوانید به نتایج قابل پیشبینیتر فردی دسن یابید. کنترل و بهبود فرآیندهای فردی میتواند راه بسیار آسانتر و موثرتری برای کنترل و بهبود کل سیستم باشد.
QMS5 : بهبود
شرکتی که در یک بازار رقابتی راکد باقی بماند، به سرعت تحت کنترل رقبای خود قرار میگیرد. از این رو، شرکت باید در کاهش هزینه و حفظ سهم بازار تا اندازهای ارتقا پیدا کند که بتواند به تغییر شرایط واکنش نشان داده، فرصتهای جدیدی ایجاد کند. چنین اهدافی باید برنامهریزیشده و هوشمند (ویژه، قابل اندازهگیری، قابل دستیابی، واقعبینانه و مبتنی بر زمان) باشند.
QMS6 : تصمیمگیری مبتنی بر شواهد
تصمیمگیری بر اساس تجزیه و تحلیل دادهها نتایج مطلوبتری از تصمیمات غریزی فراهم میکند. به همین دلیل است که در الزامات ایزو 9001 بر نظارت و اندازهگیری تمرکز شده است. برای اطمینان از درست کار کردن یک فرآیند به دادههای کافی نیاز است.
QMS7 : مدیریت روابط
ا یجاد تعامل سازنده با اشخاص ذینفع نظیر مشتریان، کارکنان و تامینکنندگان تاثیر بسزایی بر عملکرد یک سازمان میگذارد. علاوه بر مدیریت روابط با شبکه تامینکننده، ایجاد و حفظ روابط سازنده با همه طرفها در ایجاد موفقیت پایدار مهم است.
پیشنیازهای این دوره
- پیشنیاز دوره ممیزی داخلی ایزو 9001، دوره تشریح الزامات ایزو 9001 کمان است
- لینک ثبت نام دوره تشریح الزامات ایزو 9001 (پیش نیاز دوره): https://kamanlearn.ir/R/ISO9001
- با ثبت نام در دو هر دوره ایزو 9001 کمان و ممیزی داخلی ایزو 9001 کمان، در 4 هفته متوالی، هر دو مهارت را فراگیرید.
سوالات متداول
ورود به کلاس آنلاین
تاکنون 0 دیدگاه ثبت شده است!
ارسال نظر شما
آزمون های دوره
1,350,000 تومان
ممیزی داخلی ایزو 9001
- در حال ثبت نام
- آنلاین
- شروع: 1403/06/16
- ارائه مدرک